Quick Knit

Igår var jag in till Valbo med Eva och hennes kompis Linn.
En vända på Apoteket och köpte medicin åt en förkyld och hostig Tova.

Så klart stod även Panduro på listan då jag fått den nya vårkatalogen och där fått syn på något som heter paper tape och borde motsvara washitape som är så populärt inom scrapbooking nu. Blev 4 rullar med härliga mönster som jag ser fram emot att prova.

Men jag passade även på att köpa en Quick Knit som jag varit nyfiken på länge. Jag kan varken sticka lr virka så det här verkade vara en kul lösning.
Så fort jag hade ätit middag hemma så satte jag igång att prova och satt sedan hela kvällen och arbetade på en barnsjal i rosa och lila Tindra-garn till Amanda och idag fäste jag lite trådar o sådant sedan var den klar.
120cm lång blev den och Amanda var så nöjd så :-D

Jag vill göra fler saker bl.a. En supersöt kanin...men behöver inhandla mer garn till det så det får bli senare i veckan...

Här är Amanda i sin nya sjal och sin onepiece som hon fick av farfar och Anna-Karin i julklapp.


Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback