Hej på er!

Vi har haft en rikitgt bra helg.

Efter att varningslampan för motorn tänts på våran nya(begagnade) saab och fått veta av Arnetorns(saab) att den lagt av så vi var tvungen att vända oss till Gösta Samulesson(hyundai) som sålt oss bilen och få dem att fixa felet eftersom det fanns redan när vi köpte bilen. Där mötte vi motstånd först men sedan blev han åtsagd att åka till en kille de brukar använda sig av och låta honom göra en bedömning på vad det skulle kosta och det var vad Danne gjorde på fredag morgon.
När han kom in fick han veta att de på Gösta Samuelsson hört av sig dagen innan och sagt åt killen att byta turbon. Han skulle däremot inte kunna göra det på en gång utan först framåt 10-11 tiden. Danne valde då att åka hem igen och hämta upp oss andra så vi kunde åka och handla. Så in och handla sedan hem igen och packa ur medan flickorna satt kvar i bilen...vi bestämde nämligen bara så där att medan bilen var inne på verkstan så skulle vi ta flickorna med oss och promenera från verkstaden till badhuset  men de skulle inte få veta något förän vi var framme. Så när vi letat reda på badkläderna och satt oss i bilen och åkte in till sandviken igen så började regna/snöa lite, vi lämnade bilen vid verkstaden, satte Tova i vagnen och började gå. när vi kom fram var vi alldelles blöta då vädret bara blev värre hela tiden.
Flickorna blev iaf överlyckliga när de märkte vad det handlade om och vi spenderade ca 3 timmar där och åt även lunch där. Tova hade aldrig varit där förut men hon älskade det och kan vi bara ta oss råd så blir dte nog att vi åker dit igen!
Medan vi var där inne så fortsatte vädret bli sämre och vi bestämde att vi inte ville att ungarna skulle behöva gå en gång till genom parken i det vädret så Danne gick själv medan jag tog med flickorna in i fiket där vi fördrev tiden med att äta glass. När glassen var slut tyckte Tova däremot inte alls att hon skulle sitta still mer utan smet och Amanda efter, jag skulle bara ta min plånbok i handen innan jag skulle springa efter...sedan kommer Amanda snabbt tillbaka och talar om att Tova smet under grindarna så jag fick springa efter fort som attan medan personalen öppnade grindarna och en bra bit förbi deras sko-gräns han hon och påväg ner för en trappa.
Efter det satte jag henne i vagnen :-p  Ja kul hade vi iaf även om det fick avslutas med en del motion.



På Lördag morgon talade Danne om att det var klädbytardag på vallhovskyrkan i Sandviken med start klocka 10. Han hade fått inbjudan av en kompis på fb men glömt bort att tala om det för mig så vi bestämde oss för att åka men att vi skulle föröska få tag på en barnvakt till Tova först så vi skulle slippa ha en busig och gnällig unge med oss och hon skulle ju definitivt inte få kul om hon följde med.

Ringde min mor kl 9 och råkade väcka henne på hennes lediga dag(förlåt mamma!) så jag lade på och fortsatte leta och fick tillslut tag på Cicki som sa att hon kunde ta en promenad med Tova undertiden vi var upptagna(de hade förövrigt en mysig stund med fika, besök på biblioteket och Tova var vid ett tillfälle lite grinig  och fick en klubba av nån kvinna som jobbade där...det finns då snälla människor :-)
Hittade förövrigt flera fina klänningar och kjolar till  båda flickorna + ett par tunna byxor och en söt kofta till Tova och vi var väldigt nöjda när vi åkte därifrån. Hämtade upp Cicki och Tova och åkte hem till oss. På kvällen ställde Cicki upp och passade flickorna(igen) medan de sov så Danne och jag kunde åka in till Gävle och se på "Hunger games"...det var en bra film men vi sa att om det kom några fortsättningar på den så skulle vi nog bara hyra dem för vi tyckte inte riktigt att de var värda 120:- (fast vi använda biobiljetter Danne köpt vi jobbet så det blev bara 70:- vi betalat egentligen).
När vi kom hem var det rakt i säng och föröska hinna få den sömn man behövde.



På söndagen var det planerat att vi skulle ta Cicki med oss och åka upp till Järbo och hälsa på min svåger med familj i Järbo och vi skulle äta middag hos dem så vi skulle ha med oss en del. Efter lunch var det då dags att åka...först förbi Sandviken för att tanka bilen och handla lite tacobröd/chips och läsk.
I Järbo hade vi några trevliga timmar då barnen fick leka med varandra och vi vuxna pratade en massa ;-) sedan god mat på det. Tova var däremot inte på sitt bästa humör så efter maten åkte vi hem igen.


Ja det var våran helg det...kul har det varit iaf :-D

Kommentarer
Postat av: Mor

du är förlåten för väckningen. bra att ni hade en bra helg.

2012-04-23 @ 17:20:04
Postat av: Charlotte

ser de bättre ut nu?? :D

tack för kommentaren

2012-04-26 @ 15:08:26
URL: http://badgirlsdiary.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback