Saknad

Sen några dagar tillbaka har jag ingen nymf alls här hemma... ...Ronny har varit helt knäpp sedan hans syster dog, blev aggressiv, plockade fjädrarna under vingarna så det låg dun i buren. Helst ville han inte komma ut heller men kunde fara runt i buren som en liten tok emellanåt och skrek när vi försvann ut ur rummet. Kom man i närheten av buren och speciellt då min man(vilket aldrig varit ett problem förrut) så väste han och vid ett tillfälle när han var ute så hoppade han frivilligt upp på makens arm klättrade upp på hans axel men började attackera nacken och tänkte bita maken i örat. Det var ingen idé att försöka hålla händer eller armar i närheten av honom för då darrade han, väste och högg efter en. Så ledsen att vi inte han få tag på en hona till honom så han kunde få sällskap då hade han allldeles säkert mått mycket bättre Vi bestämde att det inte fungerade längre...han mådde inte bra och fick därför somna in, men jag har inte mindre dåligt samvete för det. att hitta en hona åt honom och som man sedan satt i karantän så lång tid(12 veckor) kände vi skulle ta för lång tid för att han skulle må bra. Jag avskyr...verkligen avskyr att ta sådana här beslut. Buren vi byggde står nu tom...min äldsta dotter är jätteledsen och jag med, yngsta dottern(på snart 2 år) som nyligen lärt sig säga Ronny(lr snarare ´onny) pekar på buren och undrar var han är, maken säger att han inte bryr sig men jag vet att han också gillade dem väldigt mycket .... men vi har gjort ett snabbt val att tinga två stycken nymfungar som förhoppningsvis ska hämtas om 2-3 veckor. Det känns tomt här hemma utan nymfer som ropar, visslar och som man kan prata med och därför så gjorde vi det valet. Det är otroligt vad man kan fästa sig vid dessa små fjäderbeklädda varelser

Kommentarer
Postat av: Erica

ja tiden den går

2011-09-15 @ 22:57:07
URL: http://surpricebox.com

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback