Söndag och granris

Ja det är söndag och bara  3 veckor kvar till 1:a Advent...jag längtar som bara den inför julen och blev överlycklig när min lillasyster Anna messade mig igår och frågade om jag behövde granris.
Anna(och hennes sambo) hade fått hjälp av vår bio. pappa att ta ner några granar som såg risiga ut.

Så idag medan maken låg och sov så tog jag tjejena med mig i bilen och åkte hem till Anna med sekatören i högsta hugg ;-)
Ja det var ju bara att hugga in så fort vi kom dit och jag hittade en hel del fina grenar.

Slutade i att vi gjorde en granrismatta a la Ernst Kirchsteiger, fast den blev ihopknyten med vanligt hushållssnöre...rätt så snyggt ändå.


Fast våran som jag sedan fick hjälp av Danne med att göra hemma(med ståltråd och hampasnöre) den blev då mycket snyggare ;-)




Dörren fick sig också en dekoration...fast den är inte helt färdig än då jag ska ha på torkade apelsinskivor, kanelstänger och någon rosett




Ja nu ska det bara lite till trädgårdsstädande till, byte av däck och sedan får snön gärna komma :-D


Kommentarer
Postat av: Eva

Åh, så tjusigt det blev. slåt vad om att det luktar gott också. :)

2011-11-07 @ 13:23:06
URL: http://daydreama.blogg.se/
Postat av: Leena

jajamensan det luktar riktigt riktigt gott mys

2011-11-07 @ 15:45:49
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback