Tovas inskolning, dag 3

Så var det tredje dagen på Tovas inskolning och nu skulle vi egentligen ha varit färdig men icke sa nicke :-/ Allt gick bra idag om man bortser från att Tova vägrade sitta vid bordet och äta vid fruktstunden och fick därmed ingen frukt. Sedan så badade hon med de andra barnen och hade så kul, även om hon tyckte det var lite läbbigt med bubblor i vattnet :-P När förmiddagen gått så kom jag och Elisabeth överrens om att vi skulle prova låta Tova äta lunch utan mig och att jag skulle gå till deras personalrum, för hon verkade inte bry sig nämnvärt om jag var där eller inte...bara småkollade lite ibland. Näää...det slutade i att Tova stortjöt så jag fick sitta med henne i knäet vid matbordet tills hon lugnat ner sig och t.o.m då vägrade hon sitta i matstolen utan bara skrek och kastade sig nästan ur stolen. Hon var ju såklart jättetrött och det var väl lite dumt att inte försöka lägga henne redan på förmiddagen innan lunch men hon är ju så nedrans svår att läsa av när hon är riktigt riktigt trött så länge hon inte får den där typen av utbrott. Sedan skulle hon sova men det blev jag som fick klä henne och lägga henne i vagnen och natta henne och det tog inte lång stund så sov hon och hon sov ca 50min vilket är jättebra :-) Nu ska hon inte till dagis igen förän på onsdag då de har planeringsdagar mån-tis(mån skulle hon inte gått ändå) men känns lite jobbigt att inskolningen med henne kommer ta sådan tid , men jag är däremot nöjd med mig själv som valde att söka dagis från 1maj och inte senare för det hade nog blivit helknepigt att få ihop det då.

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback