Öronbarn? jo jag var ju det

Har nyligen haft Influensan och blev liggandes med feber i flera dagar...tog ytterligare en vecka innan jag hade hämtat mig igen och kaloriräknandet som jag börjat med innan gick ju inte så bra men nu har man satt fart igen även om man tar det lite lugnt.
Jag trodde jag hade öroninflammation(har haft problem med öronen som liten och det återkom när jag väntade Tova), men efter besök hos läkaren så konstaterades det att det nog är mina jädrans trånga örongångar som spökar.
Så nu är det örondroppar, kortisonspray och värktabletter som gäller och bara hoppas att det försvinner snart.
Promenerade med Amanda till dagis imorrse och jag har ju tappat bort mitt pannband så det fick bli att gå utan.
Såg ju ut att vara skönt ute med då solen sken..men ack så jag misstog mig, det blåste så in i vassen så när jag kom ner till dagis så sprängde det i öronen och väl hemma så var jag helt slut.
Danne är schyst och tar ledig sista timmen från jobbet och hämtar upp Amanda så jag sliper ut och promenera mer i blåsten idag.
Ska leta reda på det där pannbandet lr åka och köpa ett nytt idag...imorgon ska jag och ungarna åka tåg med några från Öppna förskolan in till Gävle och gå på Länsmuseet (där jag aldrig varit förrut vad jag kan komma ihåg just nu) och jag hoppas på några roliga timmar....kanske blir det att jag kollar in några butiker i Gävle efter det också :-)
Sen så står det mathandling på schemat...måste skriva klart listan idag så den bara är att ta med.
Har tröttnat så på den mat vi brukar äta så hade hit Cicki en vända och då mixtrade vi ihop en härligt god gryta på Karré och igår så provade jag göra en thailändsk kycklinggryta...med det vill jag ha sagt att det nu på listan kommer stå en del nya grejjer så man får lite mer variation på maten.
Hittat en massa goda recept på fisk som jag vill prova på :-D
Har ni förslag på goda recept så lämna dem gärna i kommentarerna lr länka om den finns på nätet :-)
Vill ha både recept med kött, kyckling och fisk...men också specifikt som vad ni grillar till sommaren och vad ni har med er i matsäcken när ni ska någonstans?
Nu ska jag fördriva lite mer tid och ta det lugnt innan Tova vaknar igen...har ju en LO ligger här och bara väntar på att bli färdig.

Kommentarer
Postat av: Erica

ja det var ju skönt det... det är inte kul att vara sjuk hoppas ni fick en bra dag på musset

2011-03-26 @ 15:13:44
URL: http://surpricebox.com

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback