Nickie och Blondie...

...är för er som inte vet det, våra nymfkakaduor som vi har haft i lite drygt 4 månader nu.
Nickie är en liten nyfiken fågel som är mest handvan medan Blondie inte alls tycker om händer men i nödfall kan acceptera dem.


Knäppt kort på mina små älsklingar idag.


Nickie är nyfiken på hirsen


Här flyger hon till min hand


För att få henne till min hand måste jag ha hirs men den går sedan att ta undan korta stunder
och hon sitter kvar ändå


Här ser ni en väldigt fin bild av Nickie och Blondie tillsammans


Blondie flyger


Blondie är inne i en period då han ruggar(det ligger dun överallt) och då Nickie bara är någon  vecka yngre än honom så väntar vi nu på att även hon ska sätta igång. Här har Blondie tappat en fjäder(den till vänster) och Nickie har tappat två stycken så kanske är det på gång nu.

Visst är det vackra fjädrar :-D

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback