Sommaren är över

Igår hade Danne sista semesterdagen och idag kliver han på eftermiddagsskiftet.
En annan blir ensam hemma med barnen och vet inte vad jag ska hitta på. Hoppades på att få sällskap av en syster eller kompis denna vecka men man får vällan se hur det blir med det.

Skulle önskat att Öppna förksolan skulle ha öppnat för hösten redan idag så man hade kunnat gått dit men vad jag vet öppnar de inte förän nästa måndag.





Till helgen firar jag min 28:e födelsedag(ja egentligen fyller jag på nästa måndag men firar på söndagen) och jaga har ingen aning om hur många som kommer för att fira mig denna ojämna födelsedag.

Även om det är en ojämn födelsedag så har jag presenter jag önskar mig:

*Ett stängsel till uppfarten så att livet med en 1½åring blir lite lättare och vi även får våran gård att bli mer privat(själva stängslet finns på ÖoB för strax under 500kr för 1*20m och de hade matchande stolpar också men de kostar strax under 50lappen/styck).

*Ett halltak av gipsskivor...jag är less på vårat trasiga halltak och intrycket det ger när man får besök -Har ni inte fixat det där än?

*Stuprör och hängrännor...när vi gjorde utbyggnaden över trappen förra året så plockade vi bort ett stuprör och nån hängränna(den var i dåligt skick med) och dessa skulle verkligen behövas ersättas innan hösten är här med allt för mycket regn. Framför allt stupröret som just nu leder vattnet från stora hustaket ner på våran balkong/halltak...inte alls bra.



Som ni ser är det inga små saker jag önskar mig, men det är saker som skulle göra vårat liv bättre och mindre oroligt.

Jag ska iaf baka lite tårta och kakor och Danne ska baka bullar så det är kanske nån som kommer förbi och firar "lilla" mig på söndag alt. måndag

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback