28 år...

...blev jag idag och det har firats med en del besökare under helgen och det har varit riktigt kul. På lördagen kom mamma, Mats och Elin hit och fikade en liten stund. Fick presentkort(500kr) på XLBygg i Sandviken så vi kan köpa oss lite grejjer till huset som t.ex stuprör (önskat mig sådant då vi har en hel del att fixa).

Igår söndag kom Cattis, Dennis, Anna och Nisse och det blev en väldig fart här hemma så man knappt hörde vad man tänkte ens :-P men vi hade jättekul och fikade och spelade en del Wii Fit...fick några lotter av dem(25kr i vinst) och de hade med sig vackra solrosor från Olle och Anna-karin.
Sedan kom Eva, Andreas(fick fina tårtapapper till scrappingen och någon spets), Linn och Catja( med ett halsband de gjort som matchar örhängena jag köpte av dem för ett tag sedan av röda och svarta pärlor) och Cicki har varit här hela helgen och hjälpt mig som inte mått så jättebra(tack gumman! Vet inte hur jag skulle orkat med utan din hjälp).
Av Danne och barnen fick jag röda rosor med 2st rooosa trisslotter :-D Har varit en härlig helg.

Idag började Amanda Förskoleklass/6-års/Nollan och vi var nog lika spända och glada allihop tror jag.
När jag vaknade så öste regnet ner och jag väckte Amanda kl 7 vilket hon tyckte var alldeles för tidigt, men annars skulle hon aldrig hunnit få i sig frukosten, klä på sig och allt sådant. det blev de nya rooosa regnkläderna och stövlar på och den lilla gamla slitna ryggsäcken då vi inte ens tänkt tanken på att hon skulle behöva en ny(vilket det sedan visade sig att vi behövde då hon ska ha både gympakläder, frukt och en rätt så stor bandmapp med sig där i).
Slutade ändå i att vi kom lite sent och kom springandes mitt in i Morgonsamlingen, jag stannade en timme innan jag åkte hem igen.

Idag har vi hyrt släp för att först åka med en del trädgårdsavfall(klippt in, ner och upp körsbärsträdet som är så fint, så fint nu ) och lite gamla trasiga grejjer som legat och skräpat och som jag ville ha bort innan vintern.
Sedan förbi för att hämta en Billy-bokhylla och ett gammalt (rätt så stort)Linneskåp hos min svägerska som hon inte ville ha kvar då hon håller på att bygga om i sin lght(och det blir verkligen jättefint skall tilläggas!).
Sedan var det hem med det, lämna tillbaka släpet och äta lunch innan Amanda skulle hämtas från skolan. Hon hade haft det roligt mest hela tiden ochd e hade varit ute och lekt. Viktigt var också att de fått ätit lunch med de andra barnen på skolan.


Åkte in till Sandviken där vi plockade upp Anna och av henne fick jag en present(även där presentkort på XLBygg så nu har vi lite att köpa...stuprör för om de har det där vilket jag antar att de har).
Vi åkte en vända in till Valbo för att hitta en ny mobiltelefon åt Danne(dragit ner på några kostnader för att han skulle kunna köpa sig en ny mobil då Tova förstörde hans gamla och den han lånat av mig är riktigt urkass)vilket slutade i en Samsung Galaxy S II och snacka om att jag är avundsjuk..om det inte var för att jag har till nästa sommar innan min mobil är avbetalad så hade jag nog köpt en likadan :-P
En vända in på Ikea för att leta smålådor till "apoteksskåpet" (börjar tröttna på att allt bara vill trilla ut och det blir svårt att komma åt det som står längst bak och högt upp) men hittade inget som jag tyckte fungerade bra.

In snabbt på Stadium för att hitta en väska och de hade några fina väskor på erbjudande för 90kr som jag tyckte att Amanda kunde välja av men icke hon skulle ha en rooosa ryggsäck av märket Puma(Hon har fått Puma på hjärnan just nu tror jag) och jag nekade direkt då Puma inte direkt är billigt,
men Anna tyckte jag skulle kolla priset iaf och visade sig att de satt ner väskan från 199:- till 99:- och till på köpet kunde jag checka in på Facebook Stadium och få ett erbjudande som just idag löd: 20% på alla skolväskor.
Jag tänkte snabbt att väskan redan var nedsatt så det skulle inte fungera men jodå när jag frågade så gick det jättebra och slutade alltså i att den dyra 199:- väskan som jag aldrig skulle ha köpt för det priset endast kostade oss 79:- snacka om att Amanda blev nöjd och på det sättet vi också. Det har allt som allt varit en fullmatad dag men den har varit härlig också :-D

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback