Veckouppdatering

Ajdå en hel vecka sen jag skrev här nu och jag som tänkte ta mig i kragen o försöka uppdatera lite mer men det fungerar visst inte sådär jätte bra :-/

Veckan har gått snabbt förbi även om jag så här i efterhand funderar på vad jag gjort...hmm..

vi börjar på söndagen då jag fick veta att systeryster Anna skulle hoppa kaninerna på Wij trädgårdar i Ockelbo.
Jag har aldrig varit dit förut men varit nyfiken på hur det ser ut där och eftersom de hade skördefest där så tyckte jag det passade bra att åka dit.
Amanda hängde en del hos Anna som ställde upp för att låta barn prova hoppa kaniner.
Företaget Stiga hade en tävling där man skulle köra slalom med en av deras ledade åkgräsklippare, först framåt och sedan backa banan tillbaka och allt på tid.
Visade sig att Danne hade bästa tiden av ca 30-40 pers och han vann en sprillans ny Stiga Multiclip värd ca 4000kr.
Det är inte ofta vi har sådan tur så vi var naturligtvis överlyckliga och extra roligt var det eftersom vi gått och tittat på just en sådan gräsklippare.
Vi hade lite sjå med att få in den i bilen men det gick till slut och nu har han monterat ihop den...måste bara ha tag på lite olja o bensin så gräsmattan kan klippas med den ;-)

Måndag morgon började med att jag tog ungarna med mig till Öppna förskolan för att träffa människor och fördriva lite tid medan Danne sov efter veckans första nattskift.
När klockan närmade sig 12 så hörde Cicki av sig och hade tråkigt så jag erbjöd mig att hämta henne så hon kunde komma o umgås med oss istället.
Varje måndagkväll nu under hösten(till v 45) så går Amanda på barndans så jag körde dit henne o Cicki hängde på så hon skulle få se lite dans i slutet av klassen.

Tisdag.
Amanda på dagis hela fm.
Vi skulle ha skjutsat hem Cicki men vi bestämde oss istället för att helt enkelt stanna hemma hela dagen och bara vara.

Onsdag fm så var Amanda på dagis igen men på em så skulle Cicki iaf hem,
men vi åkte först till Valbo och handlade en present till Nikita vars födelsedagskalas Amanda blivit inbjuden till, blev en sväng till ÖoB också men sen bestämde sig Cicki för att hon skulle följa med oss hem igen.

Torsdag så stannade Cicki hemma hos hos oss o tittade på tv/film (skulle egentligen tagit sovmorgon men kunde inte sova mer när klockan blev 8) medan jag först lämnade Amanda på dagis och sedan tog med mig Tova till Öppna förskolan där jag stannade till ca 12.
Denna dag behövde jag dock inte hämta Amanda på dagis 13.30 eftersom det blivit bestämt att hon skulle följa med sin dagiskompis Elin B. hem. Istället så skjutsade jag Cicki till Sandviken, hjälpte henne och Nicole att handla på Ica Maxi innan jag åkte tillbaka till Storvik för att hämta Amanda.

Fredag var det planerat att några stycken från Öppna förskolan skulle gå till lekparken vid dagis(inställt vid regn).
Jag packade ihop ungarna och lite fika o gick till Öppna förskoaln för atts e om vi skulel bli några som skulel gå dit tillsammans mend et dök inte upp nån alls så jag gick själv med barnen dit.
Helena som jobbar på Öppna förskolan kom till lekparken en snabbis, blev paff över att inga dök upp, fikade lite och försvann igen då hon tyvärr inte hade mer tid.
Efter det gick vi också hem.

Natten till idag var jättedryg, Tova vägrade att sova lr att sova några längre stunder så jag fick nästan ingen sömn alls förän Danne kom hem från sitt sista nattskift.
Strax före kl 15 skjutsade jag iväg Amanda hem till Nikita för kalaset och det blöev bestämt att jag skulle hämta henne kl 18 igen.
Tanja(Nikitas mamma) bor i ett rätt så nybyggt hus, bara 3 år gammalt.
Hela huset var vit både utanpå och innuti o såå fint även om mycket såklart inte hunnit bli färdigt än. Massa inspiration där :-)
Pratade en del med Tanja också och hon visade mig runt.
När jag skulle hämta Amanda så ville hon inte åka så det tog en dryg timme innan jag fick henne därfirån.

Nu ligger hon iaf i sin säng efter några roliga timmar hos Nikita...tydligen hade de två varit som ler och långhalm  hela tiden ;-)

En annan ska strax gå ner och umgås med karln min och få Tova i säng innan det är dags att själv krypa till kojs.
Imorgon jobbar Danne 12timmars och jag ska föröska fördriva dagens timmar på egen hand...blir en liten sväng till Ikea för att lämna ett kvitto till min kusin som jobbar där.
Han fick tallrikar av oss o syster min när han fyllde men de var repiga så han vill byta dem.


Ha en trevlig kväll!

 


Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback