Med smak av jul och nyår

Har scrappat lite igen och detta inlägg blir som en liten försmak av jul och nyår ;-)

 Först mitt andra julkort för i år. Jag hittade tutorial på en helt underbar gran som jag var tvungen att pröva på att göra och slutresultatet blev riktigt bra om jag får säga det själv :-P
Egentligen så var jag klar med kortet innan renen kom dit men Amanda ställde sig och bläddrade bland mina stämplar och tyckte att "- Mamma den här skulle passa jättebra på kortet" så då fick det bli så :-)




Har nu satt igång att scrappa mina favoritrecept och först ut blir Marinerade tjocka revbensspjäll.
Jag verkligen älskar revnbensspjäll och ville framhäva dem som den riktigt goda rätt det är.
Bakgrundpappret valde jag då jag själv samankopplar revenbensspjäll en del med nyårsafton, även det äts året om :-)




Har också provat på att stämpla på ljus...fast jag tycker det låter så fel att säga stämpla på ljus då man egentligen stämplar på en bit tunn servett som man sedan värmer fast i ljuset då stearinen smälter över den.



ja en liten försmak blev det.
Jag längtar till jul men får hålla mig från att plocka fram julsakerna till adventshelgen iaf ;-)  fast julmusik spelar jag redan nu

Kommentarer
Postat av: NHL

:-) Renen var ju pricken över i! Den passar in perfekt och han ser så glad och härlig ut!

2010-10-30 @ 22:09:55
URL: http://nhlspysselplats.blogspot.com
Postat av: Scraptroll

Ja visst är det tur man har barn som kan se sånt åt en :-P

2010-10-30 @ 23:30:40

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback