Mysigt värre

Idag är det 30 dagar kvar till Julafton och såhär långt har jag hunnit med att hänga upp julgardinerna, julstjärnorna och spraya fönstren med frost.
Varit på Öppna förskolan  och bakat pepparkakor, haft adventsfika och gjort iordning Jansson till jullunchen.
Innan veckan är slut ska det upp ljusstakar i fönstren också och adventsljusstaken ska göras iordning.
Beställde en stjärna att ha i toppen på granen. Det är inte vilken stjärna som helst utan en sådan här har jag letat efter i flera år men inte hittat. Det är en stjärna man har lampa i så att stjärnan verkligen syns ordentligt och ger mer ljus åt rummet :-)


Det börjar verkligen kännas som att julen närmar sig nu och jag älskar det!




Något jag däremot inte älskar är....förkylningar...och...hosta. Det började som vanligt med att Amanda fick hosta och blev förkyld bara pang så där(hon fick vara hemma från dagis förra veckan) och sedan har hon lyckats smitta mig och Tova IGEN *blä*
Så Tova stackarn har svårt att sova då hon är täppt i näsan och hon hostar så det rosslar nått ordentligt.
En annan är förkyld och det kittlas i halsen så jag hostar, inte trevligt alls!
Amanda får vara hemma från dagis denna vecka också så hon blir frisk nån gång.

Den fjärde december ska vi ju åka till Tomteland med Dannes jobb och det vill vi inte missa för allt i världen...det var år och dag sedan jag var där sist. Jag tror att det kommer blir spännande för Amanda att åka dit...jag var själv ungefär i hennes ålder när jag åkte dit första gången och fick diplom med mig hem efter att ha träffat tomten och vi pratade mycket om det efteråt mina syskon och jag :-) 


Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback