Feber :-(

Jo vi fick besök på lördagen...mamma, Mats, Eva, Andreas och Elin kom förbi och fikade lite med oss och Danne fick 2st pikétröjor och 1 par mysbyxor...fick genast tummen upp då han inte gillar att köpa kläder åt sig själv utan går runt i trasiga o fläckiga kläder hemma  hellre än att köpa hela o rena nya.
Haha måste skratta lite för nu låter han ju som världens slusk men så är det inte heller missförstå mig rätt ;-)

På söndagen fick också besök men denna gång av först Britt-Marie, Stefan och Jessica och det besöket avlöpte väl och Amanda visade att hon kunde cykla och att hon kunde komma upp på trapetsen(visst heter det så när det är en pinne som hänger i två rep?) alldeles själv.
Innan de åkte hem  så sparkades det boll med Amanda i mitten som försökte få tag på den.
Sedan kom Dennis, Cattis, Anna och Nisse. Medan de andra forsatte sparka boll så gick jag o Cattis runt gården en sväng o tittade på lite växter och jag delade våran basilika (som nästan börjat sprida sig som ogräs) och skickade med Cattis en del hem...får väl hoppas att basilikan överlevde den omilda behandlingen.
 
Igår så gick Danne på fm-skiftet och klev upp tidigt.
Medan han var på jobbet så tog jag ungarna med mig upp till Öppna förskolan där det firades att familjecentralen blev 4 år...de bjöd på en supergod tårta med fyllningar jag aldrig smakat förrut det var ett lager med persikofyllning, ett med avakadofyllning(den var typ blandad med socker och citron lr nått sånt) och ett lager lingonsylt blandat med grädde.
Lyckat till tusen var det iaf och vi stannade ända till 14...delvis också för att Tova hade tid på BVC 13.30.
Igår fick hon sina 2 sprutor som hon skulle ha fått när hon blev 5 månader men läkaren tyckte att hon skulle bli frisk först men nu är Tova inne på 5:e(?) vändan med förkylning och hosta(med en vända magsjuka emellan) så då tog vi sprutorna nu iaf.
Tova gjorde inte ett knyst första sprutan och andra sprutan så pep hon bara till lite lite grann...hon är så duktig så...den genen måste hon ärvt från pappa sin för jag avskyr sprutor och Amanda är likadan.
Inte hade tösabiten gått upp i vikt heller utan snarare ner lite så nu får vi öka på maten en aning fast på längden hade hon vuxit 2cm iaf.

När vi kom hem från Öppna förskolan o Bvc så lämnade jag över Tova till Danne o gick o lade mig på sängen för att läsa en bok...men inte lyckades jag hålla mig vaken inte utan somnade pladask och sov nånstans runt 2 timmar tror jag. Tova hade somnat i Dannes knä hon med så hon missade middagen vilket togs igen med gröt som vanligt och en hel massa ammning efter det.


Natten blev inte problemfri heller utan Tova fick feber och ville ammas en hel del under natten så det slutade i att hon somnade o jag lade henne i en soffan med kuddar runt sig och sedan somnade jag i dne andra soffan o klev upp runt 6.30 när hon vaknade o var hungrig igen.

Just nu har hon fått tillbaka febern igen och sover som en stock i sängen.
Lite problem blir det dock då Amanda ska hämtas om 20 minuter och jag helst vill slippa väcka lilltjejen när hon verkar behöva sin sömn. Men vad kan man annat göra när man är ensam hemma?...nej precis ingenting det är bara att klä på henne det.
När Danne kommer hem från jobbet så däckar jag väll i sängen igen efter en natt med lite sömn...måste ju förbereda mig på att kommande natt kan bli likadan.

Hoppas iaf att ni får en otroligt härlig dag i det vackra & sköna vädret!


Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback