Pigg o glad igen

Ja nu är Amanda bra igen...skönt när det går snabbt sådär. På henne märks det inte alls att hon varit någe dålig utan hon är verkligen hur pigg som helst.


Idag har vi städat här hemma på förmiddagen och när jag höll på och torkade golven i köket så gick moppskaftet av så det blev bara nedervåningen som fick moppade golv.
Ska köpa ny mopp imorgon så övervåningen kan få sig en dust också.

Jag har varit ut och plockat 3 liter nässlor som jag har förvält,grovhackat och fryst in...ska bli så gott med soppa till hösten när man verkligen behöver alla de där nyttigheterna.
Medan nässlorna svalnade av så var vi ut med Tova i vagnen och gick en vända runt kvarteret så hon skulle få sova...stannade en sväng i en lekpark där Amanda gungade o åkte rutschkana.
När vi kom hem så vaknade Tova nästan på en gång och det trots att hon är svintrött...jag kan inte förstå varför man inte sover när man är trött.


Danne jobbar eftermiddag den här veckan och fyller 29år imorgon och till helgen har vi tänkt bjuda de som vill på tårta och bullar.
Undras om det är någon som vågar dyka upp?



Imorgon em ska jag åka på pingstloppisen med ungarna...ska lämna av lite grejjer bl.a. den där 80-tals vagnen vi köpte tidigare..nu står den bara och tar plats och fungerar som avlastningsvagn istället.


Känner mig scrapsugen igen men kan inte vara upp med Tova eftersom hon har börjat lyckas flytta  sig lite nu + att hon fortfarande är rätt så grinig på golvet och gåstol är uteslutet så länge det inte finns nån grind uppe.

Sitter och funderar på vad jag ska hitta på nu. Skulle behöva få Tova att sova och sen vet jag inte.

(liten uppdatering- pratade med danne i telfefonen och då kom vi på att jag tagit fel på dag igen..pingstloppisen är ju på torsdagar o de lär väl inte ha öppet denna vecka när deT är kristihimmelsfärd)

Kommentarer
Postat av: Anna

Tänk på att alla ska duscha och ha rena kläder efter magsjukan, annars kommer den nog tyvärr igen :/ Hoppas du får tag på en ny mopp imorrn :)

2010-05-11 @ 16:17:37
Postat av: Fjungis

Håller med förra inlägget, här hos oss så har vi order om att tvätta kläder filtar o gosedjur & vädra , då det verkar som om vinterkräksjukan har ett grepp om skolor dagis och barngrupper i länet. Så var noga med hygienen samt att det kanske är bättre att skjuta på kalas o dyl tills eppidemin är över. Är det vuxna som fyller så är det väll enkelt ordnat. Men som sagt var och en gör som den vill.

2010-05-11 @ 17:08:16
Postat av: Scraptroll

jodå allt sådant är bytt och vädrat...fy inte tusan vill man väl bli sjuk igen inte

2010-05-11 @ 17:53:35
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback