Lite bättre

Ja det måste ju nästan ha varit magsjuka tycker man trots uteblivna kräkningar.
Blev bara otroligt kass i magen och som många vet så gör det minsta magproblem att jag blir totalt utslagen och det har gett mig en stark påminnelse om just förra våren den här tiden när jag låg inne på sjukhuset under graviditeten.
Den här våren har jag verkligen njutit av att se växter komma upp ur landen och tittat på fåglarna(sådana där stora svartgrå kajor/kråkor lr vad tusan de nu heter) som häckar i skorstenen i grannens bod och påminns om förra året om och om igen och ja nu njuter jag av sådant som jag saknade något otroligt då.
Därför är det så trist när jag blir sjuk och missar hela den här underbara tiden på året utomhus och inte orkar rensa alla land så som jag vill och verkligen skulle behöva. 

Ja nu kämpar jag för att få magen i form igen så det äts sådant som ris och ugnsstekt rödspätta, blåbärssoppa och youghurt.

Tova har också haft problem med magen men verkar även hon vara på bättringsvägen en del...ska köpa sempers magdroppar som ska ge immunförsvaret en liten extra hjälp så att det kanske går lite lättare.
Hon verkar ju ha ett väldigt lågt immunförsvar min yngsta...hostan har återigen kommit tillbaka och vette tusan hur man ska få den att försvinna.
Amandas hosta har också börjat om o hon hostar en del när hon ska sova lr om hon äter mycket slembildande som t.e.x youghurt. För övrigt är hon iaf pigg och glad men totalt uttråkad på att vi alla ska vara sjuka hela tiden så vi inte kan åka och hälsa på folk lr göra andra roligare saker.



Amanda är ledig från dagis kommande vecka och jag håller tummarna för att vi ska vara friska.
 Den 9 juni är det sommaravslutning på Amandas dagis och sedan blir hon hemma hela sommaren innan hon börjar på Villekulla som är för 5åringar. Hon har inte alls många dagar kvar på dagis...10st tror jag det blir.

Hon har redan missat 2st inskolningstider...den ena i måndags då vi skulle ha varit dit med henne(det glömdes helt bort) och den andra i onsdags då hon skulle dit med dagis (då vi höll henne hemma från dagis utifall att det var magsjuka vi hade)...nästa tid är på måndag men det krockar med en utflykt till Högbo som vi ska göra med Öppna förskolan om vi verkligen känner oss på topp igen.
Hon kommer missa ytterligare en tid då den krockar med utflykt till Nymmeneåsen(också med Öppna förskolan) som.
Tror det blir 1 gång hon kommer kunna följa med dagis på inskolning hos Villekulla men som tur är så är Amanda en otroligt lättinskolad liten dam som aldrig har behövt ens en vecka för att inskolas på något av sina hittills 3 dagis och har ju t.o.m kunnat sova kvar på Nattis utan problem.
Ska iaf försöka ta oss till Villekulla den 18:e när de har öppet hus så vi får titta runt lite o träffa personalen. 



Känns lite jobbigt att vara svag i kroppen..skulle velat orkat med en promenad upp till Apoteket men det vette tusan. Efter en natt med lite sömn är det kanske ingen lyckad idé.
ja jag har inte fått dåligt med sömn bara för att jag hade lust och vara vaken utan för att Tova inte mådde sådär toppenbra i natt. 
Hon somnade först utan problem och hon kunde läggas i sängen där hon sov lugnt ända tills Danne och jag också gått och lagt oss o precis skulle till o somna då började hon gnälla vrida och ha sig i sängen o kunde absolut inte sova. Vi gick ner båda två med henne och tittade på The Legend of the Seeker (som vi spelat in tidigare på kvällen) medan jag ammade henne...efter det somnade hon om igen och vi lade henne i sängen...men hon vaknade igen när vi skulle till o somna och det slutade i att vi fick ge henne Ventolin eftersom hon hade det lite jobbigt med rossel när hon andades o det lät lite tungt...sedan ammade jag henne igen o när hon somnade om då fick hon sova i Dannes famn i soffan resten av natten(hon ville absolut inte ligga ner så då fick det bli den lösningen).
När jag kom ner i morse så gick Danne upp och lade sig så han skulle få sig lite ordentlig sömn och inte den där obekväma och oftats lite hackiga sömnen som det kan bli när man sover sittandes med ett sjukt barn i famnen.

Blev kanske 6-7 timmars sömn inatt ändå men eftersom jag redan är lite svag så är det lite för lite...jag får sova igen senare när Danne vaknat.

Nu ska jag ta hand om tova som verkar lite trött igen..lr kanske hungrig då klockan är nästan 11

Ha en bra dag!


Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback