Lilla spykrukan...

...ja det är väl också ett smeknamn, fast om det är så vidare snällt vet jag inte.

Idag har jag gett Tova havregröt(baby) och det hela slutade i att hon kaskadkräktes upp allt hon hade i magen när jag var på Öppna förskolans Babycafé som idag hölls på Storviks bibliotek.
Vilken himlans tur att jag hade ett ombyte med till henne, dessvärre hade jag inget ombyte till mig så det blev till att gå hem.
Slutasatsen blir alltså att vi nog får vänta lääänge innan vi provar havregröt igen...måste ju vara något i den hon inte tål. Kanske provar vi majsgröt istället, bvc-sköterskan rekomenderade det igår när vi var dit då den ska vara mildare än havregröt.

4 månader gammal är lillösen nu och oj så hon växer:
66cm lång är hon (men st68 i kläder är lite smått vi kör med 74 fast de är aningens långa i benen)
Hon väger 7810g och är 41cm runt huvudet.
Tova följer sin egen kurva väldigt bra.

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback