Bättre i natt

Idag kommer det återigen att handla om sömn men i en mer positiv bemärkelse.
Igår somnade Tova tidigt igen o Danne gick och lade henne i hennes säng vid 21, men inatt vaknade hon inte en endaste gång.
Ca 6.30 klev jag jag upp när jag hörde att hon gnällde till...han gå på toa och sedan kom Danne ner med henne till mig(jag trodde att han somnat redan men inte).
Den här gången så har jag iaf fått sova ordentligt för jag gick och lade mig runt 21.30-22.00 och har alltså fått sova mina 8 timmar ändå trots en lite tidig morgon.
Otroligt skönt att vara pigg o nöjd när ens barn vaknar istället för att få dåligt samvete för att man jämt är trött på morgonen och de eller...ja...Amanda får sitta ensam framför tvn.

Tova är tydligen riktigt ordentligt trött. Gick upp o satte mig ens väng vid datorn men hon var bara ledsen o ville inte äta eller att jag pratade med henne så provade lägga henne i spjälisen o drog igång speldosan( i form av en halvmåne som hänger i i sänghimeln ovanför spjälsängen) och hon låg där o tittade intresserat på den, sedan gick jag in 2 gånger(var 5 min) då tittade hon på mig och log lite o tredje gången jag gick in så sov hon lugnt.
Skönt att  jag får en liten lugn stund och att hon inte väcker sin pappa innan han ska vakna vid 12 men framför allt så att hon får somna på ett sådant positivt sätt.

Ja, jag ska väcka Danne vid 12 (frågade honom igår om han ville sova tils han vaknade lr inte) då vi ska åka upp på Ockelbo marknad och kika runt lite på vad de har där. Skönt att få sig en liten promenad o titta på saker samtidigt, hoppas bara att det inte är så väldigt bitande kallt som det oftast har otur att vara på den vintermarknaden.  

Ha en mysig dag i det vackra vintervädret!

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback