Bakat

Det har varit en intensiv dag och ändå otroligt rolig.
På förmiddagen tof vi(Cicki, Amanda, jag o Tova i vagnen) en promenad upp till Ica för att handla lite kyckling till lunchen och lite annat då jag ska göra en tårta till mor min som fyller år imorgon.
Efter lunchen och lite spelande på vårat Wii så skjutsade vi(Amanda jag o Tova) hem Cicki igen och sedan åkte vi vidare till Östanå där jag min klanskalle råkade backa rakt in i snön i föräldrarnas backe och där stod jag för bakåt kom jag inte eftersom jag fastnat i snön o framåt gick inte då hjulen bara spann.
Det slutade med att Mats fick hjälpa mig upp genom att sätta en kort bogserlina mellan våra bilar o ge mig lite hjälp på traven.
Efter att ha småprata lite därute så åkte vi vidare hem till syster Anna som tyckte att vi kunde komma dit och hålla henne sällskap när hon skulle baka bullar till mammas födelsedag. Det slutade med att Anna bakade en kladdkaka medan jag blandade till en pannkakssmet och gjorde iordning bulldegen( detta är första gången jag har bakat bullar på måånga, måånga år...tröttnade på det när jag började gymnasiet då jag sökt bageri o kom in men valde som några vet att gå kött och chark istället, misslyckades med mina bullar hela tiden på slutet).
Sedan stekte hon Fattiga riddare och tog en paus för att åka iväg en sväng och hämta upp några av sina kaniner som varit o tävlat.
Under den pausen så plockade jag och Amanda ur o i diskmaskinen så vi skulle ha lite plats över för bullbaket.
Det blev så att jag bakade ut bulldegen o gjorde iordning dem innan vi åkte hem och sedan fick Anna pensla dem och passa dem i ugnen(Hoppas att det gick bra och att du inte brände någon?!)

Imorgon är en dag för sig då ska det göras lite allt möjligt innan jag fixar irodning tårtan och åker till Östanå för att fira mamma.

God natt

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack igen för hjälpen, dom blev jättegoda! :D Inga brända bullar här inte :)

2010-03-08 @ 11:16:16

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback