3 år

Ja idag firar Danne och jag treårig bröllopsdag...det innebär inte att vi gjort något speciellt just av den anledningen men det är ändå 3 år sedan vi gifte oss och tiden har gått fasligt snabbt och det är mycket som hänt sedan dess...så som hus och en till älskad busunge till dotter.


 

Idag har vi hela familjen varit till Sundbergs (krav-märkta) bondgård i västra Storvik med Öppna förskolan. Det var en rätt så ordentlig promenad dit men samtidigt var det skönt då vädret är sådär lagom varmt/kallt.
Väl där fick vi smaka krav-märkt yoghurt från Gefleortens som var ritkigt god, om man ville så fick man gå in i ladugården och titta på kalvarna...jag följde inte med in där utifall jag skulle reagera på kossornas päls.

Efter det så gick vi och hälsade på getterna...det är en himla tur att vi var där med Öppna förskolan för då kunde Amanda hänga på Kicki som jobbar där och Danne och jag hjälptes åt att mata Tova där hon satt i vagnen.
Sedan gick vi allihop in en bit i getternas hage och satte oss och fikade medhavd matsäck...det var en del mygg o flugor, spindlar och myror där kan jag lova så vi fikade klart och sedan begav vi oss hemmåt då det inte fanns så mycket mer att göra där.

trots att jag tejpat mina lilltår så fick jag världen blåsa på vänstra och nu måste jag bara komma underfund med hur jag ska kunna ha skor på mig för alla mina skor/sandaler sitter över lilltån :-(
Tur det är sommar så man åtminstonde kan springa barfota hemma på gården.

Danne har åkt till Sandviken för och handla jord(glömde det igår när vi var på affären) och hyra film till kvällen.
Jag ska dra mig ut i gröngräset och rensa i nått land innan allt oknytt kommer fram o bits

Kommentarer
Postat av: Vemunds mamma

Grattis på bröllopsdagen! :)

2010-06-02 @ 22:28:40
URL: http://vendeltid.blogspot.com

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback