4:e Advent

Idag så står det lite städning på schemat. Vill ju ha det rent och fint innan julgranen kommer upp och sedan kan det vara skönt om det är rent på julafton med.
Om nån timme lr så så kommer min farmor och farfar för att lämna julklappar till tjejerna...de har varit ute i stugan och ska passa på att åka hem medan det är ljust ute.
Till middag idag ska vi äta fläskpannkaka*mums* och Amanda ska få tända fjärde ljuset...hon har tjatat om det hela dagen :-P
Danne är hemma nu fram till natten mellan julafton och juldagen, han sitter för fullt och tittar på skidor och handboll men har varit ut och skottat av uppfarten och hjälpt mig plocka undan lite och fixa lunch :-)
Julen för oss:
Den 23:e blir en stressig dag även om jag ska försöka att njuta av allt julstök...ska ut på dagen och handla de julklappar som saknas, sedan ska jag hinna göra en Janssons frestelse (som jag ska ha med mig till mamma på julafton) innan vi ska åka till Järbo och fira lilla julafton hos makens far.

Den 24:e börjar med en lugn(halvlugn iaf hoppas jag) morgon hemma med risgrynsgröt till frukost(ska också göra Ris a la Malta att ta med) och sedan iväg till Östanå runt 12 för att fira julen där, vi åker väl hem runt 19 för att få iaf Tova i säng och Danne ska sedan ut och jobba natt.
Hoppas ni får en trevlig vecka såhär innan jul utan en massa stress...försök att njuta :-D

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback