Glad påsk!

Idag är det långfredag och Amanda är superduperförkyld med envist jobbig hosta och feber.
Danne jobbar extra nu på em och kommer inte hem förän imorgonbitti så jag är ensam hemma med ungarna.
Skjutsade in honom o var in en sväng på affären o handlade lite innehåll till ett påskägg + flytande Alvedon.
Amanda fick vara hemma undertiden och titta på film..frågade grannen om han kunde ha lite småkoll på henne och det gick bra. När jag kom hem så var Amanda hos grannen och pärlade o ritade.
Skönt med så otorligt snälla grannar.
Tack så mycket för hjälpen!!!

Vad jag ska hitta på resten av dagen nu vet jag inte. Hade tänkt hitta på något sorts påskpyssel med Amanda men det är inte lätt när man är ensam med bebis också som helst inte vill ligga ensam på golvet.
Hon fullkomligt älskar gåstolen(som vi lånat från Järbo, den ifrån brorsan passar inte henne då den knappt går att rulla åt nått håll utan att den liksom tar stopp av sig själv) men den kan jag inte ha på övervåningen när vi inte har några grindar än...vill ju inte att hon ska fara rakt ut för trappen.

Ja tiden idag kommer väl gå precis som vanligt o den fördrivs väl framför tv lr dator med bebis i famnen.


Hoppas att ni får en Glad Påsk!

Kommentarer
Postat av: Fjungis

Långt mellan bloggarna, ryser när du skriver att du lämnar dottern själv. Tänk om det skulle hända dig/er något och ni inte kommer tillbaka. Vad skulle hon göra då? Endera så lär man bittert stanna hemma eller ochså lär dottern trots hosta o feber följa med, den korta stunden är inte farlig för trots allt så tar man ut dom om man behöver uppsöka läkare. Du säger ochså att han jobbar extra em och kommer hem imonnbitti. Skall du hämta då ochså. Du får ta detta som negativ kritik, det kanske är det ochså. Men tänk på dottern, man är inte mogen att lämnas själv på detta vis när man är lite som henne, har inte full koll på ålder men ändå.

2010-04-02 @ 21:13:57
Postat av: Scraptroll

Fjungis: Hon(5 år) var ju inte helt ensam...grannen(som har sin dörr bara ca 5 meter från våran) tittade ju till henne(+ hon hade både hans o mitt nummer) och det var ingen lång stund heller, tror det var på 45min. Sedan så gick hon ju som sagt över till grannen istället där hon satt o pärlade med hans tonåriga dotter.

Nej, imorgon samåker han som vanligt hem med en arbetskamrat.

Detta är absolut inget jag gör ofta lr kommer göra ofta och jag lämnade henne absolut inte helt utan tillsyn...även om hon är en rätt så mogen 5åring när det kommer till saker som det här så vet jag att det kan hända grejjer så fort man vänder ryggen till.

Sen känner ju jag mitt barn bäst och jag vet att hon sitter som klistrad framför tvn om man sätter på en film åt henne o spec. när hon redan är lite småhängig.

Ja visst är det negativ kritik men på sitt sätt ser jag det också som positivt eftersom det visar att du bryr dig om någon annans barn.

2010-04-02 @ 22:57:25
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback