Hjärtklappning och besök

Jaha här sitter jag fortfarande vaken trots att jag är så förbaskat trött.
Har inte sovit något på dagen idag heller o då blir det jobbigt så här sent på kvällen.

Danne har varit hur duktig som helst hela veckan lång. Tvättat o haft sig så källaren äntligen börjar bli tömd på all tvätt vi haft där...nu är dte bara 2 överkast och lite bebiskläder kvar :-D
Är rent och fräscht här hemma igen också då han har städat toaletten, plockat undan en hel del grejjer och dammsugit alla ytor.
Ja men vad har jag gjort idag då undrar ni..har inte du hjälpt till?
Svaret måste då tyvärr bli -Nej!   fast inte för att jag inte ville hjälpa till utan för att så fort jag satte igång o plockade idag fick jag världens hjärtklappning, andnöd och yrsel så Danne beordrade mig att sätta mig och låta bli städningen. Fast måste ju säga att helt stillasittandes har jag inte variot ändå utan hjälpt till där jag kunnat trots hans protester ;-)



Idag har familjen varit här o hälsat på, men också hämtat våran gamla ackumulatortank och expansionskärl som vi inte har någon användning av längre. Missen var ju att tanken inte var tömd på vatten så det tog en faslig tid innan det var klart men till slut var den tom och de lyckades baxa upp den för källartrappen ute och in på släpet.

Det provades på att spela vårat Nintendo Wii också och det var väldigt populärt. Jag har fortfarande inte riktigt vågat mig på att spela eftersom jag har sådan foglossning och det gör ont på olika ställen vid för hastiga rörelser..men när den här bebisen kommit ut så ska jag spela så fort jag har tid och ork till det, är ju så bra träning med bl.a. Wii fit :-)



Ingen bebis idag heller trots att jag bara väntar på att det ska sätta igång av sig själv...vill verkligen slippa en igångsättning eftersom smärtan då är så intensivt jobbig redan från början och det är inte ens säkert att det händer något eftersom kroppen inte är beredd.

Hoppas hoppas att bebis tänker komma ut i natt eller att jag får en riktigt god natts sömn...skulle vara så skönt att inte känna av en massa problem och sjukdomar i kroppen utan bara sooova hela natten lång.

Nu ska jag strax stänga av datorn, läsa nån enstaka sida i Marian Keyes senaste bok och sedan ska lampan släckas för denna dag.

Go natt





Kommentarer
Postat av: Snart mamma

Jag har några bloggar som jag kollar med jämna mellanrum, bla din. Jag har själv tid för vår bebis den 23 nov. Jag har ochså haft en del känningar och ont har jag pga min kroniska värk , som jag alltid har, men trodde inte att det skulle bli fullt så mycket sämmre av att vänta barn , men jag har inte stannat upp ännu, jag jobbar ännu på så vis får jag vara hemma längre med vårt barn, jag har rutiner i vår vardag. Städning o tvätt och ordning och matlagning är A & O. Man läser ofta i din blogg att det står still, i denna senaste så skriver du hur din man städat o tvättat under hela veckan det som legat i källaren. Ni måste ha enormt med prylar o kläder om ni kan sammla på er denna mängd med tvätt, varför inte sätta upp lite rutiner i erat liv , måndag si och tisdag så snart har man ett mönster i sitt liv och som ofta gör att vardagen känns lättare. Lika som du skriver att det går att få så bra träning med wii/fit , bästa träningen är att klä sig oavsett väder och ta en promenad.

Varje människa mår bra av att man lever sitt liv, men varför inte förbättra en del saker så kanske ens egen självkänsla blir mycket bättre.

2009-10-25 @ 07:28:57
Postat av: Scraptroll

Svar: Vad kul att du läser just min blogg och känner att du vill ge lite respons på det du läser här.

Vad skönt att du är så stark i dig själv att du klarar av att stå ut med din smärta som jag förstår måste vara hemskt jobbig.



Jo visst är det så att vi har dåligt med rutiner i vardagen...både jag o min man är rätt så impulsiva av oss och tycker om att bestämma lite dag för dag...schema funkar helt enkelt inte här..lovar att vi har försökt.

Tyvärr är jag ingen direkt utemänniska som är ute i alla väder och tycker då att wii fit är ett lite roligare alterativ.

Visst är promenader härliga och jag hoppas kunna komma igång med sådana lite grann iaf när bebisen är ute. Har då tänkt att det ska promeneras till dagis med dottern istället för att ta bilen som nu när jag inte kan gå så långt.



Lycka till med fortsättningen på din graviditet även om du precis som jag inte har långt kvar nu :-)

2009-10-25 @ 18:41:32
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback