Full fart

Idag har varit en mycket bättre dag än gårdagen.
Klev upp redan kl 8-8.30, hoppade in i duschen, åt frukost och sedan tog jag en paus i sängen med en bok(sov dock inget).
Vi åt en lätt lunch o sedan stack vi iväg med bilen med siktet på att röra lite på oss idag eller framförallt att jag skulle röra på mig.
Först upp till Järbo en sväng där Danne hämtade fotbollsbiljetter hos sin bror som blivit sjuk och inte tyckte sig kunna utnyttja dem själv...så nu ska väl Danne på fotboll med Amanda på söndag.
Efter det var vi till kyrkogården i Järbo o Danne tände ljus där på sin farfars grav.

Var ut till Högbo och blev riktigt glada när vi såg att de inte tagit in getterna än...vi hade en hel påse med äppelbitar(från eget träd) med oss och en del hårdbröd som blivit liggandes alldeles för länge...det var riktiga matvrak till getter o som var överlyckliga för det goda de fick av oss.
Sedan gick vi en vända o lyckades hitta på en hel skock med änder som vi matade med gammal limpa...efter att ha matat dessa galna matvrak till fåglar gick vi tillbaka igen och passerade en liten blomsterbutik som hette Malin´s Blommor o vi tyckte att vi kunde titta in o se vad som fanns där.
Hittade ursöta hängande lyktor som jag blev rätt så såld på men inte köpte...funderar däremot på att kanske åka tillbaka imorgon o köpa 2-3st. Vi köpte däremot ett litet sött/fint arrangemang att lägga på morfars grav(ska dit imorgon o tända ljus tänkte jag) som inte alls var så dyrt som det såg ut att vara.

Vi var också in till Valbo en sväng frö att köppa en väska till systemkameran...det blir knappt att vi tar med kameran någonstans annars av rädsla för att ha sönder den.
Liten sväng in på Ikea när vi ändå var i Valbo och köpte en billig sopkorg att ha bredvid datorn.

Tillbaka i Sandviken hämtade vi upp min kompis Cicki o en kille från skåne som hon har på besök för helgen...vi var till Monroe´s och åt mat och hade riktigt trevligt faktiskt.
Skjutsade hem dem o sedan vidare in på Rusta, Dollar store och Ica Maxi.

Nu är vi så äntligen hemma igen o jag har såklart fått världens samandragningar, men det var ju också precis det vi var ute efter lr ja att vattnet skulle gå hade varit mer positivt men det kan ju fortfarande hända.

Nu är jag bara hur trött som helst o ska umgås med min man framför våran tv innan det är dags att gå o sova.

Trevlig helg!
 

Kommentarer
Postat av: Lilja

Så, det är nu du ska slå på pop-musiken och börja rocka loss ;) Så kanske vattnet går :D Lycka till!!!

2009-10-30 @ 21:15:04
Postat av: Fjungis

Har ni skillnad på släkten? På din sida, skall det köpas gravsmyckning, på din mans är det ett gravljus! är inte hans farfar värd lika mycket? Hoppas att ni hadde lykta med er. Finns inget som ser så billigt ut som, bara ljus utställda.

2009-10-30 @ 21:33:31
Postat av: Scraptroll

Lilja:

Ja visst är det väl kanske så..lr kanske blir det julmusik istället...kunde inte hålla mig ifrån en tidning med jultema och såklart nya julskivor...märks det att jag längtar ;-)



Fjungis:

Nej inte skillnad på så sätt...brukar inte köpa mer än ljus att tända vanligtvis, men i år kände jag för detta fina arrangemang.

Hade min make velat så hade han köpt en han med...det är hans val inte mitt hur han vill hedra sina nära och kära.

2009-10-30 @ 23:46:33
URL: http://scraptroll.blogg.se/
Postat av: Fjungis

Det bästa med dig är att du har svar på allt.

2009-10-31 @ 02:02:18
Postat av: Lilja

Härligt med julmusik, det har vi tjyvstartat med här oxå, sedan har jag för en gångs skull pyntat tjejernas rum med julpynt så F får vara med och pynta nån gång. Hon älskade det!

2009-10-31 @ 09:19:53
Postat av: Scraptroll

Fjungis: Får hoppas att det är något positivt då.



Lilja: åh har du redan börjat med pyntandet...lite tidigt tycker ju jag ...det får vänta till 1 advent iaf

2009-10-31 @ 12:30:21
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback