Föräldraträff

Idag har jag varit på föräldraträff uppe på familjecentralen.
Det var kul att träffa andra med små bebisar även om skillnaden mellan dem o mig märktes:
De var allihop förstagångsföräldrar, mammorna hade fött vaginalt, alla hade fått pojkar o de har hunnit bli dryga 2 månader vid det här laget.
Fast trots olikheterna så pratade vi ihop oss och en av tjejerna visade sig vara våran granne tvärsöver vägen som vi inte alls haft någon kontakt med men det kan ju bli bättre nu, vi promenerade hem tillsammans o pratade om att kanske ta promenad tillsammans nån gång.
Är lite arg på mitt minne bara för jag kommer inte ihåg några namn på dem som var med varken på vuxna eller barn o inte ens grannens namn satte sig o det är lite pinsamt tycker jag.


Jag har ju aldrig varit mycket för att röra på mig o när Amanda ska till dagis har vi tagit bilen upp då det gått så snabbt o jag varit så dålig under graviditeten, nu promenerar vi upp dit istället och det tar ju bara dryga kvarten enkel väg så det är ju verkligen ingen tid lr avstånd att prata om. Det är verkligen skönt att ta dessa små promenader o inte bara sitta klistrad i soffan hela dagarna...vem säger att man måste ta långa promenader egentligen det räcker gått o väl med sammanlagt dryga halvtimmen och det är ju definitivt bättre än att bara sitta still hemma som jag gjort annars.  




Imorgon ska vi åka till Borlänge o besöka Kupolen.
Självklart är det Panduro som drar mest, men denna gång är det inte för scrappingen utan för att köpa pysselgrejjer att använda tillsammans med Amanda o sedan ska vi köpa några julklappar där också när vi ändå är i farten.

Kommentarer
Postat av: viran

Har ni stor familj att handla och umgås med? Halkade bara in här av farten. Själv har vi gått inför att handla bara åt barnen, dom vuxna med egen ekonomi köper till sig själv så man får det man vill ha. Till dom äldre i familjen så blir det foton på dom små, det uppskattas verkligen.

2009-11-26 @ 20:22:54
Postat av: Scraptroll

Vad kul att du tittade in ens väng!

Jo vi har stor familj/släkt men först o främst är det barnen som ska få julklappar...de andra får nog något som äldsta dottern pysslat ihop därav besöket till Panduro ;-)

Foton är verkligen smart idé att ge bort o det brukar vi ge nästan varje år ärligt talat, så om folk får dem i julklapp i år vet jag inte lr om i bara ger bort dem ändå.

2009-11-28 @ 10:51:55
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback