Tv igår

Självklart satt jag bänkad framför teven igår kväll kl 20.00...jag messade in två röster på Molly Sandén som har en otroligt härlig röst och en sådan inlevelse när hon står på scenen.
Jag satt i spänd förväntan och höll tummarna för att inte Caroline af Ugglas skulle vinna och det var verkligen med nöd och näppe som Malena lyckades få högre poäng..men det var en bra vinnare tycker jag.
Däremot är jag otroligt besviken på att Molly bara fick 2 poäng och dessa fick hon inte ens av folket utan av den internationella juryn.
Även om jag tycker att Måns Zelmerlöf hade en rätt så bra låt var det kul att se hans snopna min när det gick dåligt för honom.

Att jag sedan fick läsa i tidningen idag att Molly blivit skadad av ett glass som något fyllo lyckades ha sönder och bitarna stänkte upp i hennes ansikte och ögon så hon fick åka in till akuten gjorde att man verkligen funderar vilken sorts otur hon förföljs av just nu..det måste ju ha varit toppen på isberget för Molly att först få lägst poäng och sedan bli skadad på festen efteråt.



Nästa helg är det vårdagjämning och vintern ska städas ut och det kommer nog inte bli lätt med alla snö som vi har här hos oss.
Fast å andra sidan så handlar inte vårdagjämningen om att städa ut vintern utan det är en ögonblicklig händelse som inträffar vid en bestämd tidpunkt. Utan det är när solskivans centrum passerar gränsen mellan södra och norra himmelshalvan, det vill säga passerar himmelsekvatorn.
Och Nej, jag visste inte det där bara sådär utan sökte såklart på vårdagjämningen och fick upp information på Wikipedia.




Här är det nu iaf en härligt solig dag och jag längtar så till våren att jag hoppas starkt på att snön ska smälta bort nu

Ha en härligt trevlig solig dag!

Kommentarer
Postat av: Eva

JAg var så nervös för att af ugglas skulle vinna, jag höll på att få ett sammanbrott när hon låg där uppe med så många poäng. Men nu känns det bättre :P kanske sverige har en chans iaf. :)

2009-03-15 @ 11:57:27
URL: http://daydreama.blogg.se/
Postat av: Scraptroll

ja man kan ju verkligen håll tummarna nu iaf .-D

2009-03-15 @ 13:28:30
URL: http://scraptroll.blogg.se/
Postat av: Neta

Samma här, jag ville absolut inte att Snälla, snälla skulle vinna..

Vem som helst annars...

Men rätt vinnare trots att jag hade E.M.D.

som lite favoriter...

Klänningarna kommer i veckan..

Hann inte få i knapparna i fredags..

Jag kommer gärna och får lite ideér av Dig längre fram..

Ha en fin dag!

2009-03-15 @ 14:39:39
URL: http://bougavilla.spaces.live.com
Postat av: Anna

Vi äter ofta sent eftersom vi jobbar som vi gör.. :)

Full fart hos er ser jag :)

2009-03-15 @ 20:45:08
Postat av: Scraptroll

Anna: Jajamensan just nu är det livat som bara den ;-)

2009-03-15 @ 23:20:32
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback