Barnvakt

Ja som jag skrev tidigare skulle jag vara barnvakt åt Axel (min brorson) idag.
 Medan Amanda och jag väntade på tåget så gick vi in på antikvariatet i gamla stationshuset och där hittade jag två böcker åt Amanda och 1 bok åt mig själv.

Ca 11minuter över 11 kom tåget in till station och Lottie klev av med Axel.
Oj så hon hade lagt sig till med dalmålet också, det lät riktigt roligt när hon pratade och nu förstår jag verkligen varför alla hemma tyckte jag skulle prata "ordentligt" när jag kom hem på helgerna när jag gick på gymnasiet i Borlänge.
Följde med Lottie till Swedbank en vända och sedan gick vi in och handlade lite på Ica.
Sen började jag och Amanda med Axel i vagn gå hemmåt.

Hemma hos oss å lekte Amanda och Axel lite och sedan blev det mat . Men sen var det rätt så raskt på med kläderna igen för att hoppa på bussen in till Sandviken.
Jag hade nämligen bestämt med Susanne bara nån timme innan att vi skulle till badhuset...Axel fick låna en badblöja och simpuffar från Susanne annars hade vi inte kunnat hängt på. 
Det var så kul på badhuset och är lite ledsen att jag inte hade någon kamera med.
Axel hade så kul inne hos  Mamma Mu och plaskade runt, åkte rutschkana med huvudet före ner i vattnet och busade runt allt han orkade.
Amanda var väl lite smått avundsjuk tror jag eftersom jag måste hålla koll på Axel hela tiden men det var inte så farligt mest ville hon bara hjälpa till hela tiden.

När vi badat färdigt, duschat och gjort oss i ordning igen så satte vi utanför i fiket Amanda fick en glass och enh mer medans Axel åt upp 2 stycken bananer (som jag haft med mig), 1 mer + några strips som han envist tiggde till sig från Susanne. När vi satt där så kom Danne och jag kunde ta bilen för att lämna Axel till Micke(Axels pappa) och sedan hämtade jag Danne och Amanda vid Bokia.

Nu är vi hemma igen och jag är helt slut...det har varit en otroligt rolig dag men också väldigt intensiv så ikväll stupar jag väl i säng och Amanda borde definitvt göra det.

Kommentarer
Postat av: Fjungis

Mycket fika och äta ute!! Hur har ni råd?

2009-03-13 @ 18:25:02

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback