Otur?

Jag har verkligen känslan av att detta år inte vill föra så mycket gott med sig...jaha vad har hänt nu då tänker ni och jo visst har det hänt grejjer här.

På måndagen åkte vi till Falun(Danne, Eva, Amanda och jag) för att Eva skulle hämta upp sina teckningar på högskolan där och sedan åkte vi vidare till Borlänge för att handla på Panduro.
Hittad een del fina grejjer där men det är inte det som är den "viktiga" händelsen, nää den handlar om en krock...ja du läste rätt.
 Det var nämligen så att på väg till baka från Borlänge mot Falun bestämde vi oss för att titta in på Citygross för att handla något litet att äta i bilen då vi var lite hungriga och trötta(tänkte äta middag i Sandviken).
Danne kör upp på avfarten och missar sedan nästan att det kommer en bil från vänster men hinner stanna och den bilen far förbi i hög fart...precis när Danne ska till att köra iväg igen så blir det en rejäl smäll i bilen och det visar sig att 2 tjejer i en bil bakom oss inte varit uppmärksamma utan missat att vi var där och dunkade rakt in i oss i någonstan mellan 50 och 70 km/h(deras bil fanns inte ens bakom oss på avfarten när Danne stannade).
Amanda blev väldigt rädd och började gråta och vi hade allihop väldigt ont i nacken...jag hoppade ändå ur snabbt för att kolla att Amanda var ok.
Ja sedan var det det bara att skriva upp uppgifterna om dem och de om oss och sedan åkte vi till Falu lasarett och akuten för att kolla oss så det inte blivit några större skador.
Amanda var iaf helt ok och Eva och Danne med...på mig satte de nackkrage då jag hade väldigt ont och sedan fick jag åk upp på röntgen för nacken och på UL för att kika på bebisen så allt var ok.
Hade inga skador någonstan som tur var och bebben levde och frodades :-)
I efterhand så har vi allihop förutom Amanda problem med nacken men mest bara lite stelhet.
Hur gick det med bilen då undrar ni kanske?
jo tjejerna körde rakt in i våran dragkrok så den fick sig en rejäl smäll och tryckte ut stål genom kofångarn i bak på högra sdian + att det blev några andra skador också som ska fixas...tjejernas bil fick en rejält smäll rakt på nummerplåten i fram så den och kofångarn blev intryckta i mitten + skada ovanför skylten med...de verkade dock inte fått några skador åt nacken till.
Nu ska et bara fyllas i en massa papper också vidare och vi hoppas att försäkringsbolagen ska koma överrens om ...ja sånt som ska kommas överrens om.



Sedan kommer ni kanske ihåg att jag skrev om en ambulansfärd till akuten för lite drygt en vecka sedan? och att anledningen  var en känsla av kissnödighet och smärta bl.a uppåt vänstra njuren?
Ja, i tisdags eftermiddag dök så denna smärta upp igen och efter några samtal var det bara att åka raka vägen in till akuten igen och denna gång fick jag iaf mer hjälp och blev. t.o.m inlagd över natten. Tur var väl det då smärtorna höll i sig i ca 10 timmar och det var absolut inte kul.
Fick göra ett UL av njurarna som visade på ev. njursten vid just vänster njure och innan jag fick åka hem igår fick jag några dexofen med mig hem + urinstickor och ett recept på antibiotika då de även misstänkte urinvägsinfektion.
Smärtan åt njuren till kommer nu bara nån gång på em och håller inte i sig någon lång stund men kissnödigheten är inte att leka med  och även den blir värre till eftermiddagen och jag hoppas verkligen att antibiotikan ska börja värka snart så det går över.
Under nästa vecka ska jag med stickorna kolla själv om bakterierna i urinen fortfarande är kvar och prata med min BM.


Imorgon är det midsommarafton och vi vet inte alls vad vi ska hitta på...det beror lite på vädret.
Vad ska ni hitta på?

Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men vilken otur Ni hade...

Om Ni har en försäkring så meddela direkt dit om Du har ont i nacken...

För Du kan få problem längre fram..

Jag gjorde en sån miss för många år sedan... som jag lider av nu..



Skönt att bebisen klarade sig, men det ligger ju i tryggt förvar..

Ha de så bra.. Det ska ju bli varmt nu.

Vi har varit i Stockholm sedan torsdag, fint väder...

I veckan ska det bli sommar här också..

Kramar!

2009-06-21 @ 22:24:33
Postat av: Scraptroll

Neta(antar att det är du som skrivit): Ingen fara med nacken.



Har däremot legat inne på sjukan igen i helgen p.g.a smärtor i mage och upp mot njure men nu har jag fått komma hem igen och jag hoppas att smärtorna inte återvänder.

Visst är det härligt skönt väder här nu...hoppas på att få lite tid över att njuuta av vädret. Ha det så bra nu :-D

2009-06-22 @ 19:35:47
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback