Snöstorm

Ojoj så det snöar idag, det är faktiskt riktig snöstorm ute. Våran digitala termometer visar på -0,9 grader ute medan den vanliga i köksfönstret står på -2 grader....snön är iaf blöt och fastnar på fönstren så man knappt ser ut för alla droppar som blir kvar.

Hade tänkt att vi skulle varit ut idag men det är nog mer en HållaSigInne-dag annar sblåser vi nog bort om vi går ut, sedan är det ju mina glasögon som också gör att det är krångligta tt vaar ute vid nederbörd för då ser jag inget...ågh vad jag vill ha linser igen.
Jag har redan hunnit med att dammsuga över och undervåning och undertiden så förberedde Danne våffelsmeten och tillhörande grädde. Jag var faktiskt inte alls hungrig, åt bara en våffla...alltså en endaste liten våffla vilket betyder att hungern kommer i kapp mig på eftermiddagen.

Amanda det lilla busfröet sitter och äter men ska snart upp igen och fortsätta städa sitt rum....ja såklart blir det lite städa och en hel del leka men så är det ju när man är bara nästan 4 år...man kan ju inte kräva att hon ska städa hela rummet själv, men hon får försöka lite en stund själv och sedan kommer jag och hjälper henne. Hon blir så glad om hon får dammsuga själv också.


Dagens bild...
...är såklart på våran dammsugare ;-)



Kommentarer
Postat av: Lillamy

Jag fattar inte vart du tar tiden för att sitta vid datorn,själv så atr jag o gör värdefullare saker, idag har vi varit ute o åkt spark. Roligt o läsa bloggar,den tiden kan man ta med en kopp kaffe eller nån 5 minutare under dygnet. Men jag skulle inte vilja lägga ner hälften av den tid som du gör för att sitta vid datorn. Men som du skrivit tidigare så är arbetslös, och det är ju inte jag utan jag både jobbar o har djur.Och då får man prioritera, vad man ska ha gjort. Nu har jag inte mer tid för stunden. Vaniljsemlorna ska göras klar för ikväll blir det semla , päronkonjak och ute bad i tunnan, helskönt då det är snöväder.

2009-01-24 @ 13:41:14
Postat av: Maria

Hej

Tittar in gillar din blogg fina scrappbilder du gjort.

2009-02-01 @ 19:23:19
URL: http://villevallablogspot.com

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback