En blomma

Sådär ja det blev precis om jag skrev igår att vi skulle dammsuga och torka golven idag...Amandas rum är också helt röjt och hon är så duktig som faktiskt gjort det mesta själv där inne och sedan har vi hjälpt henne emellanåt när hon inte velat vara ensam lr bara för att det ska gå lite snabbare.

Runt lunch så åkte jag in till Sandviken och gick på pingstloppisen men jag hittade inget vettigt alls...var ute efter två snygga och sköna fåtöljer till vardagsrummet, men kanske det går bättre nästa gång man vet ju aldrig.
Var ut en sväng till Bernö för att leta efter några fina vårlökar att göra ett litet arrangemang inomhus av men jag hittade inget intressant.

Min faster Annelie ringde och frågade om hon kunde komma förbi en stund och det sa jag såklart ja till då vi inte ses så ofta.
Hon kom alldeles själv då resten av familjen var upptagna med sitt uppe vid stugan i Ginbon och vi fikade lite, pratade och hon följde med Amanda upp på rummet en stund och kikade också in i hennes snögrotta innan hon åkte hem igen.

Danne fick en tröja och ett litet kort av mig och Amanda i Alla hjärtans dag-present och blev så glad för att vi tänkt på honom..själv så hade han inte möjlighet att ordna något men det gör inte så mycket då jag ändå köper det jag vill ha då och då.
Fast visst måste jag medge att en enda blomma skulle ha räckt och gjort mig gladare t.ex en Gerbera som är en av mina favoriter bland snittblommor...den står sig så bra både i ensamhet och i grupp.
Men jag skulle bli glad om han gjorde det vilken dag som helst..det behöver inte alls vara en högtidsdag för att få/ge blommor.


Nu får ni ha en trevlig kväll...vi ska ha det trevligt framför teven och titta på melodifestivalen :-D

Kommentarer
Postat av: Nyfiken

Lite tidigt för vårlökar, bästa tiden börjar om ca 2-3 veckor, jag vet för jag jobbar med blommor, samtidgt om du sätter in dom redan nu så blir det mycket som vi säger vattskott dom drar bara iväg på höjden, bästa tiden i år är nog i början på mars om du vill att det skall hålla över påsken. stora butiker har ingen bra kvalite på sina lökar. Lökar skall hanteras på ett visst vis, efterlys fjolårets lökar, finns säkert någon som har kvar, då vet mna att dom går till.

2009-02-14 @ 20:15:19
Postat av: Scraptroll

tack för tipset :-D

2009-02-14 @ 23:59:00
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback