Senaste tiden i bilder

Alvedonen hjälpte iaf och nu springer Amanda runt och grejjar som vanligt.

Här kommer en del bilder från den senaste tiden:


Vi provade knyta upp Tova i sjalen för första gången och hon satt där nöjd medan pappa kokade tomtegröt



Vi har varit i Järbo o bakat pepparkakor.
Danne och jag gjorde egen deg och den var ju bara hur mumsig som helst.


Det blev mycket deg så hälften sparade jag hemma och bakade senare delarna till pepparkakhuset och monterade dem + några granar. Amanda har dekorerat huset och idag har vi gjort lite marsipanfigurer.


Den 14december var det luciafirande på Amandas dagis så vi promenerade dit i kylan, tittade på när barnen sjöng sånger och sedan åt vi korv med bröd o drack saft innan vi gick hem igen.
Amanda sjöng för övrigt högre och tydligare än de andra barnen :-)



Igår var barnens biologiska morfar här och hälsade på. Det var första gången han såg och höll i Tova,
till skillnad från storasyster(som bara kikade på morfar första gången de träffades o sedan sov vidare) så tyckte Tova att morfar var riktigt intressant att titta på.
Cindy som hunden heter är en riktigt charmig tös som är så bortskämd och avundsjuk så det bara smäller om det..ni skulle sett hur hon krumbuktade sig o höll på för att få husses uppmärksamhet.
Amanda lämnade över en julklapp som hon gjort på dagis(en skål av gips) som morfar verkligen uppskattade och skrev Amandas namn och dagens datum på för minnets skull.




Jag försökte knäppa en fin bild på våran lilla gran också men de bilderna blev bara suddiga så jag måste knäppa nya men de får ni se en annan dag.

Kommentarer
Postat av: fjungis

Långt mellan uppdateringarna

2009-12-27 @ 23:04:28
Postat av: Scraptroll

Fjungis: Det blir lätt swå när man har en bebis att ta hand om och ska hinna med annat också.

2009-12-28 @ 09:55:23
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback