Helgen

Kan tala om nu att det iaf var lindrig mjölkstockning jag fick på fredagen ..den höll i sig i fre-lör med feber o yrsel till på köpet men sedan försvann den igen :-)

På lördag hade vi egentligen bara tänkt vara hemma o ta det lungt men blev bjudna till Järbo på middag (tacos) och det var skönt att slippa undan matlagningen, speciellt med tanke på min feber som precis innan vi skulle åka låg på 38,6 men som jag bekämpade riktigt bra med 1 Ibumetin o 2 Panodil.
Väl i Järbo så sov Tova sig igenom nästan alltihop o vaknade precis lagom tills vi tänkt åka hem så dte var bara att stanna en stund till så jag kunde amma henne. Amanda, Anna o Nisse lekte kurragömma o hade hur kul som helst..bara lite väl högljut för oss vuxna spec. för männen som satt o tittade på hockey.

Söndag var det första advent o kvällen tillbringades inne i Sandviken på julmarknaden där. Vi köpte lite lotter men hade ingen tur alls, Amanda fiskade i fiskdammen o fick en liten röd plastbil och sedan köpte hon en stor Hello Kitty-Ballong.
Kl 17 kom Gästrike-tomten till Krysset o delade ut julklappar(en svart stjärtlapp) till alla barn som hade med sig en teckning till honom och det var många barn som väntade att han skulle dyka upp, inklusive Amanda som frågade mig om tomten skulle komma i sin släde vilket jag svarde lite vagt att jag inte visste riktigt o sedan när han kom o vi pekade åt Amanda o sa -Titta, där är tomten! så tittade sötnosen frågande upp mot himlen o där kunde hon ju inte se honom.

På måndagen så hade vi tjejer förmiddagen för oss själva då Danne återgått till jobbet igen(nattskift) och då låg o sov. 
Jag var inte världens piggaste då lilla Tova under söndagkvällen fått för sig att hon var minsan inte alls trött utan bara hungrig o hur pigg som helst o så fortsatte hela natten sedan o måndag fm.
På em kom Eva förbi efter att ha varit o vikarierat på Hedäng för en klass som inte dök upp....hon fick ta Tova de korta svängar hon inte ville äta då o t.o.m prova ge henne aningens med ersättning då jag behövde låta mjölken rinna till lite innan Tova fick amma igen + att det behövdes laga mat.
Tova fortsatte med sin vakenhet under kvällen också men somnade ordnetligt strax före 23 o sov sedan till 01.30 då hon vaknade för 15 minuters amning o sovs edan till ca 04.45 då jag klev upp o bytte blöja på henne o ammade henne sedan i 45min till hon somnat o jag trodde mig kunna gå upp o sova igen...icke sa nicke jag han inte mer än lägga huvudet på kudden o släcka lampan så var hon i farten igen o ville äta så blev sittandes i sängen till 6tiden ungefär då Danne som kommit hem efter att ha jobbat natt tog henne en liten stund o då somnade hon ordentligt o jag kunde sova 1 timme till.
Kl 7 klev jag upp för att göra iordning Amanda för dagis o sedan promenerade hon o jag (med Tova i vagnen) dit. När vi kom upp till stora vägen o precis korsat den så kom bussen o det hoppade av en hel del skolbarn o även Eva...så vi tog sällskap till skolan där vi skilldes åt.

Sitter just nu o väntar på att det ska bli dax för Danne att vakna igen så han kan ta Tova en stund o förhoppningsvis gå o hämta Amanda på en gång så jag kan hoppa in i duschen för jag känner mig så fruktansvärt ofräsch just nu. Sedan ska vi åka in till Sandviken o handla mat, ska nog in på Apoteket också o köpa lite värktabletter då vi nästan har slut på sådana.

Trevlig Tisdag!


Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback