Stolt och glad

Idag smet jag hemifrån tillsammans med min syster Eva och hennes kille Andreas.
Vi åkte upp till Ockelbo där jag hört talas om en loppis som skulle ha öppet just idag....det fanns lite fina grejjer där men mest var det bara porslin, glas och böcker tycker jag + en himla oreda.

När vi åkte därifrån tog jag vägen in mot Sandviken eftersom jag skulle lämna av mina medresenärer där fast jag stannade i Högbo först eftersom det varit Högbo-dagarna nu denna helg.
Eva och Andreas(som fetstat igårkväll) satt kvar i bilen medan jag sakta gick iväg och det blev en bit att gå eftersom jag fick parkera längst bort på ängen...sammandragningarna började såklart på en gång så jag fick ta det väääldigt lungt.
Först tittade på LIONs loppis men där var så mycket folk att man inte ens kom fram till borden så då gick jag därifrån och tittade runt lite i stånden istället...hittade äntligen en sådan där söt jordgubbsmössa som jag länge velat haft till Amanda så jag köpte den på stört och sedan hittade jag några remmar som jag köpte till Amanda också som försenat lördagsgodis. Träffade på Cattis som jobbade(personlig ass.) och vi pratade lite innan de skulle åka vidare.
Fick syn på mamma, Mats och Elin och pratade lite med dem också. Eftersom Anna var där med kaninhopparteamet sitt så tyckte jag att jag mycket väl kunde gå förbi och säga hej där också :-)
Sedan blev det att gå tillbaka till bilen för sammandragningarna var inte o leka med magen blev hur hård som helst.
Skjutsade Eva och Andreas till Viking så de fick pizza med sig hem och sedan lämnade jag av dem i Östanå innan min färd kunde gå tillbaka till Storvik igen.



När jag kom hem visade jag Amanda vad jag köpt åt henne och talade återigen om att när hon städat sitt rum skulle hon få godiset, sedan åt jag en kokt korv med bröd och somnade i soffan.
När jag vaknade kl 15.30 så hade jag sovit ca 1½timme och Amanda kom ner och talade om att hon var färdig på rummet...eftersom jag fortfarande var sömnig så gick Danne upp och tittade och han var nöjd så hon fick en rem att börja med.
Sedan ville Amanda INTE att jag skulle gå upp själv utan hon skulle visa vad hon gjort och Danne bara flinade.

Så självklart fick hon gå före och ovanför trappen talar hon först om att hon plockat ihop sina böcker(som låg i 4 prydliga högar), sedan gick hon in i vårat sovrum och visade att hon hade bäddat våran säng och sedan även gästsängen....vidare in på hennes rum så hade hon plockat ihop ALLA leksaker och bäddat sin egen säng så det var hur rent och fint som helst.
Jag blev riktigt glad och stolt över att hon hade kunnat gjort allt det där och utan att bråka ett enda dugg, hon hade bara gjort det ändå.
Visst vet jag att Amanda kan, men det är så sällan hon visar det så här. Amanda blev själaglad när jag belönade hennes flit med att hon fick tillbaka sina tuschpennor, saxar och kritor...nu hoppas vi att hon kan fortsätta hålla rent på rummet :-D

Kommentarer
Postat av: eva

vad roligt att hon gjort allt det där alldelses själv. Hoppas det håller i sig :P

2009-08-31 @ 10:39:26
URL: http://daydreama.blogg.se/
Postat av: Neta

Men vad duktig hon är...

Hoppas det håller i sig som sagt...

Det brukar ju gå över, ler

Kram och ha det bra!

2009-09-02 @ 09:57:29
URL: http://blogg.expressen.se/sms-drottning47/
Postat av: Neta

Men varför har Du inte sagt att Du ville ha en jordgubbsmössa...

Jag har haft flera, just nu har jag nog ingen...

Nästa gång Du vill ha nåt gjort så hör av Dig...

Kram!

2009-09-07 @ 10:54:54
URL: http://blogg.expressen.se/sms-drottning47/
Postat av: Scraptroll

Neta: Jag har inte ens tänkt tanken på att jag kunde ha bett dig...men åh andra sidan så får jag ju en liten bäs om 2-3 månader och skulle nästan haft en gullig mössa till honom/henne sedan...kanske blåbär för de är ju också hur söta som helst.

Hade själv sådan mössa när jag var liten och de är så charmiga tycker jag :-)



Hoppas att allt är bra med dig!

2009-09-07 @ 11:17:09
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback