Äntligen börjat

Nu har Danne äntligen börjat komma igång med att fixa väggarna i vårat nya sovrum...han håller på och river bort tapeten för att underarbetet är så fruktansvärt dåligt gjort och sedan ska han bredspackla hela den stora väggen och de 2 små är det tänkt. Är nyfiken till tusen på hur det kommer bli.
Ovanpå spacklet ska det sedan målas med någon grå nyans men först ska alla trädetaljer målas (vita) eftersom det innefattar fönster, dörrkarm, tak och en vägg...vill ju inte få fullt med fläckar på det grå.

Det är lite jobbigt att jag inte orkar hjälpa honom med rummet utan bara kan se på...fast det bästa är att hålla sig ur vägen tills han behöver något.



Amanda har varit hos sin faster sedan i torsdags eftermiddag och det har varit lugnt och skönt här hemma.
Får se om hon kommer hem idag eller om hon ska stanna nån dag till,det väljer hon ju själv i samråd med sin faster såklart. Hoppas verkligen att hon har haft kul, fast det tror jag då de var på Järvzoo igår och Amanda tycker så mycket om att titta på djuren där.


Jag skulle vilja sätta mig och scrappa men bara att vara vaken gör mig trött...ser fram emot att orken ska komma tillbaka någon gång.

Kommentarer
Postat av: LillaMy

Och här är det ingen ändring. Mer behövs inte skriva.

2009-08-16 @ 07:25:20

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback